Blog Layout

Kā veidojas mājaslapu izstrādes cenas un kā izvēlēties optimālāko piedāvājumu

SIA WEBMASTER • marts 04, 2023

KĀPĒC TAVAM UZŅĒMUMAM VISPĀR IR NEPIECIEŠAMA SAVA MĀJAS LAPA?

Mūsdienās lielākā daļa uzņēmējdarbības balstās uz standarta komerciālo ķēdi: reklāmas piesaista apmeklētājus uz mājaslapu, kvalitatīvs saturs un cita veida satura materiāli turpina virzīt apmeklētāju uzmanību un galu galā ved pie pieprasījuma izveidošanas un pārdošanas. Reklāmas var tikt izvietotas dažādās interneta platformās, lai piesaistītu lietotāju uzmanību.

Pandēmijas laikā interneta iepirkšanās popularitāte ir ātri pieaugusi, un tagad ir nepieciešams, lai uzņēmumiem būtu arī veikals internetā, lai būtu pieejami klientiem, kuri vēlas veikt iepirkumus no mājām. Galvenā mājaslapa ir vieta, kur lietotāji iepazīstas ar produktiem vai pakalpojumiem un izlemj, vai vēlas veikt pirkumu vai pieteikties konsultācijai. Tādējādi, neatkarīgi no uzņēmuma izmēra, mājaslapa ir būtiska biznesa daļa.

MĪTS – MĀJAS LAPAI IR JĀBŪT BEZMAKSAS

Liela daļa uzņēmēju uzskata, ka mājas lapas izveide neko nemaksā – aģentūras un lapu izstrādātāji naudu plēš teju par neko. Bet tā nav taisnība! Mājas lapas nav kā ķieģeļi, kam tiek iegūti resursi no dabas dzīlēm, pēc tam rūpnieciski apstrādāti un pārvadāti kravas vilcienos. Mājas lapu izstrādes cenas tiek aprēķinātas, ņemot vērā gan ieguldīto laiku, gan izstrādātāja prasmju līmeni, vēlamās funkcijas, saturu un arī dizainu. Turklāt savas laika un prasmju izmaksas speciālisti bieži vien vērtē subjektīvi, nemaz nerunājot par iekļautajām pašizmaksām.

Pat vistipiskākais amatieris vai iesācēju līmeņa freelanceris, kuram vēl nav uzcenojuma savām prasmēm, iegulda līdzekļus interneta pieslēgumā, elektrībā un pārtikas patēriņā darbam nepieciešamās enerģijas gūšanai. Tieši tāpēc uzbūvēt mājas lapu “pilnīgi bez maksas” nav iespējams – tas vienmēr prasa naudu, laiku vai iedziļināšanos.

Vislielākais faktors, kas nosaka mājas lapas izstrādes cenu ir speciālista zināšanu līmenis un pieredzes ilgums. Studijas, kursi, apmācības, pieredze, kļūdas un veiksmes stāsti – tas ir nenovērtējams pienesums, ko sniedz tas speciālists, kurš uzņemas mājas lapas izveidošanu.

Katram pakalpojumam, arī mājas lapu izstrādei, resursu izmaksas pastāv – tas nav tikai mīts, lai izstrādātājs iegūtu pēc iespējas lielāku sum

KĀ APRĒĶINĀT MINIMĀLĀS MĀJAS LAPU IZSTRĀDES CENAS?

* Pārdošanas lapa ir viena lapas veida, kas ir paredzēta konkrētam produktam vai produktu grupai, tā ir izveidota ar vienkāršu un funkcionalitāti, un tai ir speciāla struktūra, kas palīdz lietotājiem iepazīties ar produktu un veikt pēc iespējas ātrāku lēmumu par pirkuma veikšanu. Šāda lapas izveide ir efektīvs veids, kā veicināt uzticību precei un stimulēt tās pārdošanu. Parasti tās izmaksas ir no 500 līdz 700 eiro, bet to izmaksas var atšķirties atkarībā no konkrētā produkta un tā specifiskajām prasībām, lai to varētu efektīvāk prezentēt digitālajā vidē.

* Vienkāršas funkcionalitātes vizītkartes tipa mājas lapa ir īpaši piemērota tiem, kas piedāvā pakalpojumus. Tā ir paredzēta, lai apmeklētājiem sniegtu ātru un efektīvu pieeju informācijai par sniegto pakalpojumu, veidotu uzticību un veicinātu to izmantošanu. Šādas lapas dizains ir vienkāršs un izmanto saturu kā galveno instrumentu, lai piesaistītu interesentu uzmanību. Bieži vien tajā ir iekļauta arī saziņas forma, lai apmeklētājs varētu sazināties ar pakalpojumu sniedzēju. Šāda veida lapas izmaksas var atšķirties, bet vidēji tās ir no 900 līdz 2500 eiro. Ja piedāvātie pakalpojumi ir ļoti specifiski un to skaits ir liels, izmaksas var pieaugt, jo ir nepieciešams rūpīgi izvērtēt saturu un lapas struktūru, lai lietotājs varētu ērti orientēties mājas lapā.

*Vienkāršas funkcionalitātes mājas lapa ar e-veikalu ir piemērota risinājums, ja vēlies pārdot savus produktus internetā. Šāda veida mājas lapā ir integrēts e-veikals, kas ļauj lietotājam ērti apskatīt gan informāciju par tevi, gan arī apmeklēt veikala sadaļu un iegādāties preci vai pakalpojumu ar sev visērtāko apmaksas un piegādes veidu. Lapa parasti izmaksā vairāk, jo ir nodrošinātas visas funkcijas, kas nepieciešamas, lai lietotājs ar dažu klikšķu palīdzību spētu droši veikt savu pirkumu, un tu to varētu ērti apstrādāt. Minimālās izmaksas par šādu lapu būs no 900 līdz pat 4000 eiro. Protams, cena var atšķirties atkarībā no tavām vēlmēm un uzņēmējdarbības vajadzībām, kas veido plašu cenu amplitūdu. Šī tipa mājas lapa ir piemērota, ja vēlies pārdot produktus tiešsaistē un sniegt lietotājam ērtu un drošu iepirkšanās pieredzi.

*Digitālais superbizness ir kategorija, kurā ietilpst sarežģīti un tehnoloģiski uzlaboti projektu veidi, piemēram, tiešsaistes bankas, apdrošināšanas kompānijas, valdības resursi un citi līdzīgi projekti. Šāda veida mājas lapas prasa daudz dizaina, tehnoloģiju un pētījumu, lai nodrošinātu augstu lietotāju pieredzi. Parasti šādi projektu izmaksas ir vairāki desmiti tūkstoši eiro un to izstrādē iesaistās vairākas studijas vai aģentūras. Šādu projektu izstrāde ir sarežģīta un prasa augstu kompetenci un pieredzi, tāpēc nav daudz uzņēmumu, kas spētu šādu projektu veiksmīgi realizēt, un tikai dažiem tos ir finansiāli iespējams atļauties.

KĀ ATRAST SEV PIEMĒROTĀKO MĀJAS LAPAS KATEGORIJU?

Svarīgi saprast, ka katrs bizness ir unikāls, tāpēc pirms mājas lapas izstrādes ir svarīgi izprast savas uzņēmējdarbības vajadzības un mērķus. Digitālā pieredze jau ir attīstīta Latvijā, un no veiksmīgiem un neveiksmīgiem piemēriem var mācīties. Konsultēšanās ar profesionāļiem var palīdzēt izprast, kāda ir pareizā pieeja konkrētajai mājas lapas izstrādei. Jo vairāk laika un pūļu tiks ieguldīts projekta sagatavošanā un analīzē, jo lielākas izredzes uz veiksmīgu projektu, kas sniegs biznesam reālu labumu. Mājas lapas izstrādātāji bieži sniedz bezmaksas konsultācijas, tostarp arī Wordpress, lai palīdzētu saprast mājas lapas izstrādes procesu. Galvenais, lai sarunas laikā sniegtu pēc iespējas vairāk informācijas. Katrai mājas lapas izstrādei ir savas puncītis, un cenas ir atkarīgas no vairākiem faktoriem, piemēram, dizaina, funkcionalitātes un tehnoloģijas.
Atbalsts procesu digitalizācijai
Autors SIA WEBMASTER 19 marts, 2024
Šīs programmas galvenais mērķis ir veicināt uzņēmumu digitālo transformāciju, nodrošinot tiem iespēju modernizēt savas darbības.
Wordpress vs Wix
Autors Igors Rusakovs 26 sept., 2020
Viena no vispopulārākajām bezmaksas CMS sistēmām ir WordPress, šobrīd to izmanto vairāk kā 455 milj. mājas lapas.
Autors Igors Rusakovs 16 sept., 2020
Kā uzlabot WordPress mājaslapas ātrumu un, kas ir galvenie faktori, kas ietekmē mājaslapas ielādes ātrumu?
Share by: